نوشته شده توسط : وحدت

سران فتنه دیگر در بین مردم جایی ندارند

 
 

 



آیت الله خاتمی با تأکید براین که فتنه گران باید دست از تحلیل های نادرست خود بردارند، تصریح کرد: سران فتنه باور کنند که ستاره بخت آنها به طور کامل افول کرده و دیگر در بین مردم جایی ندارند چون این ملت از آنها بیزار هستند.

آیت الله خاتمی با تأکید براین که فتنه گران باید دست از تحلیل های نادرست خود بردارند، تصریح کرد: سران فتنه باور کنند که ستاره بخت آنها به طور کامل افول کرده و دیگر در بین مردم جایی ندارند چون این ملت از آنها بیزار هستند.
به گزارش رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در جمع اعضای هیأت نظارت برانتخابات استان مازندران در حسینیه عاشقان کربلای ساری، جریان فتنه سال گذشته در کشور را کودتایی مخملی علیه نظام اسلامی و ولایت دانست و گفت: بصیرت و هوشیاری ملت ولایت مدار ایران اسلامی و همچنین هدایت های عالمانه مقام معظم رهبری فتنه های سال گذشته را خنثی کرد.
وی، بصیرت را کشتی نجات در دوران فتنه دانست و افزود: تنها با بصیرت و تبعیت محض از ولایت فقیه می توان در برابر توطئه های دشمنان نظام اسلامی ایستادگی کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که در طول ده سال گذشته در کشورهای اطراف ده کودتای مخملی روی داده است، خاطرنشان کرد: فتنه ای که در کشور ما اتفاق افتاد نتیجه کینه توزی دیرینه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که تنها در یک نگاه سطحی به حوادث فتنه می توان حق را از باطل تشخیص داد، بیان داشت: متأسفانه در این فتنه انسان هایی ساده اندیش از سوی استکبار جهانی برای ادامه فتنه در کشور به خدمت گرفته شدند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی بی سابقه بود که رییس جمهور آمریکا از سران جریان فتنه به نام یاد کرد که این نشان دهنده حمایت سلطه گران از جریان فتنه در داخل کشور بود.
وی با اشاره به این که جریان های ضد انقلاب اعم از کمونیست و سلطنت طلب در فتنه سال گذشته دست به دست هم داده بودند تا زمینه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: گروه های ضد انقلاب در طول دوران پس از انقلاب اسلامی هموراه با ظهور برخی گروه های معاند به دنبال ضربه زدن به نظام و همچنین تضعیف جایگاه ولایت فقیه در ایران اسلامی بودند.
امام جمعه موقت تهران، با برشمردن سه فضای حق، باطل و فتنه به تبیین هر یک از مسائل پرداخت و بیان داشت: باید حق و فضای حاکم بر آن را تقویت کرد چون اگر جریان حق یاری نشود حکومت اسلامی نیز نمی ماند پس باید با همه وجود و توان نظام اسلامی را تقویت و حمایت کرد.
آیت الله خاتمی با اشاره به این که خوشبختانه نظام اسلامی در سایه حمایت های ملت ایران هر روز شکوفاتر می شود، ادامه داد: این ملت در نهم دی سال گذشته نشان دادند که همواره پشتیبان نظام اسلامی هستند.
وی همچنین به تبیین فضای باطل پرداخت و گفت: در یک فضای باطل یک کف وظیفه و سقف وظیفه داریم که در این فضا تنها حکومت باطل نیست بلکه جو حاکم نیز باطل است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به فضای فتنه اشاره کرد و افزود: روان ترین تعریف از فضای فتنه فضایی که باطل لباس حقانیت می پوشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فتنه گران در طول یک سال گذشته بیشترین جفا را به امام راحل و مقام معظم رهبری داشتند، گفت: خوشبختانه با تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران توطئه های فتنه گران راه به جایی نبرد و آنها همه تلاش خود را به کار بردند تا با طرح شعارهایی نظیر حقوق ملت و انتخابات آزاد برنامه های خود را عملی کنند که با شکست مواجه شدند.
آیت الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که فتنه گران باید دست از تحلیل های نادرست خود بردارند، تصریح کرد: سران فتنه باور کنند که ستاره بخت آنها به طور کامل افول کرده و دیگر در بین مردم جایی ندارند چون این ملت از آنها بیزار هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جریان فتنه سال گذشته ریشه های آنها به روزهای آغازین انقلاب اسلامی ایران باز می گردد، بیان داشت: این فتنه باز شدن عقده های دیرینه سران فتنه بود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که از دهه سی تا سال 57 چند جریان به اصطلاح مذهبی در ایران شکل گرفت، ادامه داد: این جریان های کمونیستی، مارکسیستی، حزب توده و فدائیان خلق بودند اما هیچ جایگاهی در میان مردم پیدا نکردند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: جریان ملی مذهبی ها نیز در برهه از زمان با سواد بسیار اندک و معلومات کم به میدان آمدند و خودشان را از روحانیت بالاتر می دانستند و حتی خیلی تواضع هم به خرج می دادند و می گفتند ما مثل روحانیت هستیم و به امام معتقد نبودند و یک روز هم حتی به ولایت فقیه معتقد نبودند.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحدت

من و تو چكاره ايم وقتي بار انقلاب بر دوش امام خميني است؟

مسافر روحاني نماي كنفرانس برلين فاش كرد آيت الله العظمي گلپايگاني(ره) در فتنه گري ۳۱سال پيش سيدكاظم شريعتمداري عليه حضرت امام خميني و نظام اسلامي، دست رد به سينه وي زده و با وي به مخالفت پرداخته است.

 

به گزارش جهان به نقل از کیهان حسن يوسفي اشكوري از مسافران كنفرانس برلين در سال ۱۳۷۹ بود. وي كه اكنون در خارج كشور اقامت دارد، اقدام به كشف لباس كرده و با حلقه لندن همكاري مي كند. يوسفي اشكوري ضمن نقل خاطره اي، به ماجراي مخالفت آيت الله العظمي گلپايگاني (رضوان الله تعالي) با عملكرد فتنه آميز سيدكاظم شريعتمداري پرداخت.

سيدكاظم شريعتمداري هرچند كه جزو مراجع تقليد به شمار مي رفت اما به اعتبار جاه طلبي و حسادت به حضرت امام خميني و همچنين پيوند برخي اطرافيانش (از جمله پسرش سيدحسن) با لانه جاسوسي آمريكا و سلطنت طلبان، نهايتا در جبهه ضدانقلاب قرار گرفت. گروهك حزب خلق مسلمان كه به نام سيدكاظم شريعتمداري راه اندازي شده بود، به سفارش سفارت آمريكا كودتايي را ترتيب داد اما اين كودتا به سرانجام نرسيد. با اين وجود حزب خلق مسلمان تا مدتها مشغول آشوبگري و اردوكشي خياباني در تبريز بود.

يوسفي اشكوري در بيان خاطره خود، در سايت جرس مي نويسد: «حدود ۲۰سال پيش روزي در محضر مرحوم استاد محمدتقي جعفري تبريزي بودم. سخن از ماجراهاي دوران انقلاب و تحولات حوزه قم بود و به مناسبت يادي از ماجراي آيت الله شريعتمداري و اختلافات آن زمان به ميان آمد. ايشان گفتند در همان سال ۵۸ (احتمالا به دليل تبريزي بودن ايشان) برخي دوستان در تهران از من خواستند كه به قم بروم و با آيت الله شريعتمداري ديدار و گفتگو كنم. شايد كمكي به حل مشكل بكند.

آقاي جعفري مي گفت با اصرار فراوان دوستان، من هم پذيرفتم و به قم رفتم. اما در قم پيش از ديدار با آيت الله شريعتمداري به ديدن آيت الله گلپايگاني رفتم تا در همين زمينه تبادل نظر و مشورت بكنم. مي گفت آيت الله گلپايگاني به من سفارش كرد كه از اين اقدام صرفنظر كنم چرا كه بي فايده است. آنگاه آيت الله گلپايگاني افزود كه من چند بار به آقاي شريعتمداري گفته ام: من و شما چه مي گوييم و چه كاره ايم؟ هرچه هست اين «سيد» (آيت الله خميني) است و بار انقلاب بر دوش اوست. اگر او امروز بخواهد خود را كنار هم بكشد، بي فايده است و مردم قبول نمي كنند؛ زيرا بدون ايشان هيچ مشكلي حل نمي شود، ما هم بايد كمك كنيم، اما او- آيت الله شريعتمداري- گوش نمي كند. آقاي جعفري گفت كه من هم منصرف شدم و بازگشتم.»


 



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحدت

پیشنهادبه کروبی‌وموسوی برای تحریم‌انتخابات

روزنامه آمريكايي واشنگتن پست كه يد طولاني در دروغ پردازي و اغواگري دارد، در اقدام جديدي در خصوص تحريم دور بعدي انتخابات ايران از سوي حاميان مرده فتنه پيشنهاداتي را ارائه كرده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، "علي اكبر دريني" تحليل‌گر آسوشيتدپرس و واشنگتن پست در اين باره نوشت: مخالفان و سران فتنه از جمله كروبي و موسوي بايد انتخابات بعدي ايران را تحريم كنند.

براساس اين گزارش، در حالي كه رسانه هاي آمريكايي با هوچي گري ها و دروغ پراكني هاي اخير خود در خصوص انتخابات اخير رياست جمهوري راه به جايي نبرده اند به نظر مي رسد با وجود اينکه سه سال ديگر تا انتخابات دور بعدي باقي است از هم اكنون گزارشات تحريك آميز خود را آغاز كرده باشند.

در ادامه اين گزارش واشنگتن پست در خصوص جريان فتنه ۸۸ تأكيد كرد: اين درحالي است كه به نظر مي رسد اين جريان كاملاً متلاشي شده باشد.



 



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحدت

حمله منافقین به خبرنگار صدا و سیما

در تهاجم منافقین به معترضان به حضور آنان در عراق شماری از مردم و خبرنگاران زخمی شدند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد در پی تجمع اقشار مختلف مردم عراق در اطراف اردوگاه اشرف که یکصدا اخراج منافقین از عراق را فریاد می زدند، عوامل این گروهک که به وحشت افتاده بودند برای جلوگیری از انعکاس خبری این رویداد با سردادن شعار و پخش صدای سوت ممتد از چندین بلندگو که بر روی خودروها نصب شده بود تلاش کردند مانع از تهیه گزارش و خبر از این تظاهرات شوند.

منافقین هنگامی که این تلاش خود را بی نتیجه دیدند اقدام به پرتاب سنگ و اشیائ تیز به سوی تجمع کنندگان و خبرنگاران کردند که بر اثر ان شماری از مردم و خبرنگاران از جمله خبرنگار و تصویر برداران صدا و سیما زخمی شدند.

در این ناارامی همچنین به یک خودرو گروههای خبری نیز اسیب وارد شد.

گفتنی است بیستم اذر نیز صدها نفر از گروههای مختلف مردم عراق با تجمع در برابر مقر منافقین در استان دیاله عراق تلاش امریکا برای تداوم حضور منافقین در عراق را با وجود مخالفت مردم و دولت این کشور نقض اشکار حق حاکمیت مردم و دولت عراق دانستند و ان را محکوم کردند.


 



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحدت

واكنش آمريكا به دستگيري زن آمريكايي درايران

 

وزارت امور خارجه آمريكا در واكنش به دستگيري يك زن آمريكايي كه به اتهام جاسوسي در مرز ايران-ارمنستان دستگير شد اعلام كرد كه هيچ اطلاعاتي در اين زمينه ندارد.
 

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، "فيليپ كرولي " سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: ما هيچ اطلاعاتي نداريم تا اين رويداد را تاييد كنيم.

زن آمريكايي ۵۵ ساله‌اي به نام "حال تالايان " كه در بين دندان‌هاي خود تجهيزات جاسوسي (ميكروفون) كار گذاشته و بدون ويزا از ارمنستان وارد ايران شده بود، توسط ماموران امنيتي بازداشت شد.

كرولي در عين حال گفت كه ما با مقامات ارمنستان و سوئيس (حافظ منافع آمريكا در تهران) تماس گرفتيم و نه ايران و نه ارمنستان هيچ سابقه‌اي از عبور يك شهروند آمريكايي يا تلاش براي عبور از مرز ايران-ارمنستان گزارش نداده‌اند.

مقامات ارمنستان پيش از اين اعلام كرده بودند كه كسي با نام فوق وارد ارمنستان نشده است.

اين زن آمريكايي ۵۵ ساله در حالي بدون ويزا از خاك ارمنستان وارد ايران شده بود كه در بين دندان‌هاي خود تجهيزات فني جاسوسي (ميكروفون) كار گذاشته بود و توسط مأموران امنيتي دستگير شد.

اين جاسوس آمريكايي بعد از دستگيري توسط ماموران امنيتي كشورمان مدعي شد كه اگر جمهوري اسلامي ايران او را به ارمنستان تحويل دهد، توسط نيروهاي امنيتي اين كشور كشته مي‌شود.




:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحدت

مقایسه ترکیه با ایران در آستانه انقلاب اسلامی

دویچه وله - آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه اسراییل شرایط کنونی ترکیه را یاد‌آور وضعیت ایران در آستانه انقلاب ۵۷ دانست.

به گفته لیبرمن قطع روابط دوستانه میان ترکیه و اسراییل گناهی است که متوجه‌ی سیاست‌های آنکارا می‌شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه اسراییل در مقاله ای در روزنامه "جروزالم پست" با عنوان "ما نمی‌خواهیم کیسه بوکس ترکیه باشیم" می‌نویسد که اسراییل مایل به «گفت‌وگویی صریح و صادقانه» با احمد داوداوغلو، همتای ترک خود است. به گفته لیبرمن اتحاد ترکیه و اسراییل می‌تواند دوباره تجدید و از سر گرفته شود.

پیشتر وزیر امورخارجه راست‌گرای اسراییل درباره شکستن محاصره دریایی نوار غزه توسط کشتی‌های‌کمک‌رسانی ترکیه مدعی شده بود که این اقدام ریشه در مواضع اسلام‌گرایانه رهبران سیاسی ترکیه دارد.

لیبرمن در این مقاله تصریح می‌کند که «تغییرات یکجانبه در مناسبات دو کشور ناشی از اقدامات آگاهانه ما نبوده، بلکه باید به عنوان نتیجه سیاست داخلی ترکیه قلمداد شود».

لیبرمن می‌افزاید: «متاسفانه رخدادهای اخیر در ترکیه یاد‌‌آور انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی به رهبری آیت‌الله روح الله خمینی در ایران است. ایران پیش از انقلاب یکی از متحدان نزدیک اسراییل محسوب می‌شد و مناسبات دو کشور در عرصه‌ی دولتی و مردمی بسیار مطلوب بود».

 




:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحدت
سند تازه از شرافت سران فتنه!

 

وزير صهيونيست رژيم پهلوي و قائم مقام حزب رستاخيز مي گويد: جنبش سبز، سران خود را كه از درون جمهوري اسلامي بودند تغيير داده و ساخته است بنابراين از نگاه ما اشكال اساسي در آنها ديده نمي شود!

 

داريوش همايون مدتي سخنگوي دولت جمشيد آموزگار هم بود و به اعتبار ميزان سرسپردگي به رژيم ديكتاتوري و كودتاي پهلوي، به قائم مقامي حزب شاه ساخته رستاخيز منصوب شد. وي كه طي چند ماه اخير چندين بار از فتنه گراني چون موسوي و كروبي و خاتمي با ذكر نام ستايش و حمايت كرده، در مصاحبه با سايت ضدانقلابي تهران ريويو مي گويد: جنبش سبز توانست سران خود را كه از درون رژيم برخاستند، با اين كه بسيار سنتي هم بودند، تغيير دهد و بسازد. جنبش سبز در جناح به اصطلاح اصلاح طلب نفوذ كرد كه توانست آن آبروريزي ها را براي رژيم راه بيندازد. البته به سران جنبش، رهبران نمي گويند، بلكه مي گويند راهبران]![ حتي خود آنها هم مي گويند ما رهبر جنبش سبز نيستيم. من اشكال اساسي در رفتار و گفتار سران جنبش سبز در داخل ايران نمي بينم. وقتي از بيرون به اينها نگاه مي كنم مي بينم كه آنها نسبت به بسياري از كساني كه در بيرون ادعاي رهبري دارند يا ديگران سعي مي كنند از آنها رهبر جنبش بسازند، انحرافات بسيار كمتري دارند.
سانسورچي ارشد رژيم طاغوت با بيان اين كه فتنه سبز «سعي كرده دو طيف مذهبي و سكولار را به هم نزديك كند» مي گويد: به نظرم گروه هاي اپوزيسيون فعال در خارج كشور از اين مسائل دور هستند و خيلي متوجه اين قضيه نيستند كه ما با چه نيروهايي و چه كساني در داخل ايران سروكار داريم. ما بيروني ها حرف هايي مي زنيم اما اين حرف ها ممكن است با گفتمان درون ايران سنخيت نداشته باشد. ما بايد با تفاهم بيشتر به سران جنبش در داخل نگاه كنيم تا سران جنبش سبز بتوانند هم رژيم را به چالش بكشند و هم توانايي مصالحه و سازگار شدن با عناصر مختلف را كه مي توانند به ما خدمت كنند، داشته باشند.
اين سلطنت طلب مدعي جمهوري خواهي در عين حال درباره احتمال بازگشت سلطنت به ايران و پهلوي بودن يا نبودن آن گفت: تنها احتمالي كه براي برقراري پادشاهي هست، همين پادشاهي پهلوي با سابقه ۵۷ ساله است. اگر خانواده پهلوي را كنار بگذاريم، پادشاهي تمام است ديگر. معني ندارد ما شخص ديگري را بتراشيم به عنوان پادشاه، چون خانواده پهلوي هست.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحدت

حجتيه؛ آنچه بر سر انقلاب و جامعه ديني آورد و مي‌آورد

«فلسفه نجس و ضاله است، از بین تمامی علما فقط آقای "و؛س؛خ" اعلم بودند بقیه اصلا سواد ندارند، خدا رحمت کند حضرت آیت الله حلبی را چقدر برای دین زحمت کشید، تمام شاگردان ایشان امام زمانی هستند، حکومت جامعه ما جوانان را ضد دین می کند، باید از سیاست دست برداشت، فلانی در دیدار با امام زمان گفته است...، ما نیز زمانی به رهبری اعتقاد داشتیم ولی به دلایلی...»

اينها گوشه‌ای از ادبیات جذب و شستشوی مغزی انجمن حجتیه است که با تشدید فعالیت های خود، قشر مذهبی و متدين جامعه را هدف گرفته است، البته این فعالیت ها نه به نام انجمن بلکه با نام هیئت ها و محافل مذهبی صورت می‌پذیرد.

انجمن حجتیه چیست؟

انجمن خیریه مهدویه حجتیه درسال 1335 توسط شیخ محمود ذاکر زاده تولائی معروف به شیخ حلبی با هدف مبارزه با بهائیت از طریق اعتقادی تاسیس شد.

اگرچه انجمن در تبصره دوم خود آورده است که "انجمن به هيچ‌وجه در امور سياسي مداخله نخواهد داشت و نيز مسؤوليت هرنوع دخالتي را كه در زمينه‌هاي سياسي از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، بر عهده نخواهد داشت." ولی عملامخالفت آنها با اقدام سیاسی و خاموش کردن احساسات انقلابی یک مسلمان خواه یا ناخواه انجمن را به یکی از جریانات سیاسی تبدیل کرده است.

افکار و عقاید انجمن حجتیه، قبل از انقلاب

بزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى،‏ اصلی ترین ويژگي انجمن به حساب می آید، در اين زمينه شیخ حلبى تأکید مى‏کرد: «امروز امام زمان‏علیه السلام از کسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تکلیف شرعى و دینى همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.»

اما شاید نکته ای که کمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملکرد این انجمن است. یعنی در حالی که نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیکان دربار بهایی هستند، نمی توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.

حتی اعضایی که به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می کردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می شدند، چراکه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.

پس حمایت علمای بزرگ از انجمن از چه رویی است؟

مبارزه با بهائیت و سخن گفتن از امام زمان به ذاته امر مقدسی است لذا اکثر علما از شروع حرکت انجمن حمایت کردند، سند زیر نشانگر اجازه امام خمینی برای اختصاص سهم امام برای فعالیت های انجمن است.

در این بین می توان حمایت هایي را از شهید مطهری نیز یافت

اما این حمایت ها با شروع نهضت امام از 14 خرداد42 سیر نزولی می یابد و با موضع گیری انجمن درباره هدر بودن خون شهدا به طور کامل قطع می شود.

یکی دیگر ازاعتقادات این انجمن بر این اصل مبتنی شده که قیام‏هاى قبل از ظهور محکوم به شکست است. آنان با استفاده از برخى روایات، صاحب پرچم‏هاى قیام قبل از ظهور را گمراه مى‏دانستند و تشکیل حکومت و بسط عدل را در جهت انسداد باب مهدویت مى‏شمردند.

همچنین انجمن، جهاد در دوران غیبت را بی معنا می داند؛ شیخ حلبى در این باره مى‏گوید: «[شیعه مى‏گوید:] در عصر غیبت امام زمان‏علیه السلام جهاد نیست، چرا؟ چون حاکم اسلامى که باید معصوم باشد، مصداق پیدا نکرده است. وظیفه داریم فقط دین خود را حفظ کنیم. تکالیف شرعى‏مان را انجام دهیم و به شبهات منکران جواب دهیم و دیگر هیچ.»

یکي از شاخصه های اصلی شناسایی انجمنی ها مخالفت انها با فلسفه است، آنان فلسفه را نوعى بدعت می دانند.

از دیدگاه برخى ازانجمنی ها، کسى که فلسفه مى‏خواند یا درس مى‏دهد، از عدالت ساقط است، بنابر این شما خود تعامل انجمن با ابن سینا، سهروردی، ملاصدرا، ملاهادی سبزواری، ابونصر فارابی، غزالی، ابوالبرکات بغدادی، فخر رازی، خواجه نصیر الدین طوسی، صدرالدین دشتکی، شیخ بهایی، میرداماد، حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله حسن حسن زاده آملی، ایت الله جوادی آملی، آیت الله محمدتقی جعفری، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و مقام معظم رهبری را بیابید.

حلبی کیست؟

محمود ذاکر زاده تولائی در 17 شهریور 1279 متولد شد و در 26دی 1376 فوت کرد. این روحانی مشهدی در ایام جوانی خود مدافع ملی شدن صنعت نفت بوده و حتی از مشهد کاندیدای مجلس هفدهم نیز می شود اما با اقبال نكردن مردم به وی، از سیاست سرخورده می شود.

حلبی در مورد با مبارزه با رژیم طاغوت گفته است: «نمی شود با رژیم تا بن دندان مسلح مبارزه کرد. کسانی که به این راه کشیده می شوند، خونشان هدر است و کسانی که افراد را به این راه می کشانند، مسئول این خون ها هستند. کار صحیح فعالیت های فرهنگی و ایدئولوژیک است نه مبارزه علیه رژیم.»

نگرش انجمن به سیاست و حکومت

انجمن طرفدار جدايی دین از سیاست در دوره غیبت است و به واقع انجمن یک تشکیلات سکولار به حساب می آید که دین را تنها در حریم شخصی، قابل توجه می داند.

اعتقاد به امکان نداشتن تشکیل حکومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم نیز جزو جدایی ناپذیر این تفکر به حساب می آید. از دیدگاه انجمن، نشانه هاي ظهور عبارت اند از شيوع گناه و فحشا در ميان مردم که در اثر آن، خداوند آنها را به جور سلطان، قحطي زمان و ستم حکام عذاب می کند. بنابراين، آنان علايم آخر زمان را اینگونه تفسیر و از آن شاد هستند: «مردم از هم بيزار و همديگر را مورد لعن قرار داده و به روي هم آب دهان مي اندازند و شهادت به کفر يکديگر مي دهند.» آنان، گراني، قحطي، زلزله هاي پياپي، قتل و غارت، شيوع گناه و فساد و... را نوید دهنده ظهور مي‌دانند.

ساواک و انجمن

سند ساواک به تاریخ 1350/08/13:

اخیرا حاجی آقا حلبی رهبر انجمن‌های 140 گانه سراسر کشور به منظور توسعه و تعمیم انجمن مزبور در این استان به بندر عباس آمده و عده ای از اعضای انجمن‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان برای دیدن ایشان به بندر عباس وارد شده اند. حاجی محمد زمانیان سرپرست انجمن کرمان ضمن بحث کلی به آقای حلبی گفتند در رفسنجان حدود 65 نفر دستگیر شده اند که عده ای از آنها وابسته به انجمن بوده اند. اصولا گفته شده در رفسنجان بیشتر از رویه آیت الله خمینی پیروی می شود و این دستگیری به‌دنبال آتش زدن سینما و اتومبیل رئیس پلیس صورت گرفته و رهبر انجمن رفسنجان به اطلاعات شهربانی فراخوانده شده و ایشان گفته اند آن‌ها از مدت‌ها قبل با ما ایاب و ذهاب نداشتند و طبق تعهدی که داده اند، مسوول کارهای انجام شده خودشان هستند.

آقای حلبی از این روش به شدت ناراحت شده و اقزوده: ما را ساواک می شناسد و هدف ما را می داند و به طور کلی ما باید از جنجال‌های سیاسی دور باشیم و از رویه ی آیت الله خمینی و طرفداران کوتاه فکرش هم ابراز تاسف کرد.

نظریه شنبه: آقای حلبی با هر گونه وابستگی سیاسی و فعالیت سوء انجمن مخالف است.

به: ریاست شهربانی بجنورد
از: ساواک بجنورد
درباره: انجمن خیریه مهدویه

این ساواک با انتخاب قربانعلی محمدی مقدم برای انجمن خیریه مهدویه موافقت دارد. خواهشمند است دستور فرمایند چنانچه تغییراتی در اساسنامه آن حاصل گردد، این ساواک را آگاه سازند.
رئیس ساواک بجنورد، مهرآموز

در ملاقاتی که طی چند جلسه با شیخ محمود حلبی سرپرست انجمن مبارزه با بهائیت به عمل آمد، مشارالیه اظهار داشته که از هجده سال قبل تا کنون انجمن مزبور تشکیل شده و هر روز در اکثر شهرستان‌ها دارای تشکیلاتی گردیده و در تهران نیز در نقاط مختلف دارای جلسات و کنفرانس می باشد و تا کنون برای این جلسات صرفا ارشاد جوانان در مسائل دینی بوده و کوچک ترین مساله سیاسی در جلسات مطرح نشده است. حتی به علت این که به روحیه جنجالی روحانیان و وعاظ آشنایی دارد، اجازه ورود یک نفر از روحانیان را به جلسات و دخالت آنان را در این زمینه نداده است. مشارالیه اضافه نمود که انجمن تا کنون خدمات زیادی به دستگاه نموده حتی قبل از برگزاری جشن های 2500 ساله که بهائیان قصد کسب امتیاز جهت آشنایی خود را داشته اند، اقدامات موثری به عمل آورده که به طور حتم به شرف عرض رسیده است زیرا تیمسار ارتشبد اویسی فرمانده کل ژاندارمری وقت در جریان بوده اند و ادامه داد چنانچه دستگاه مصلحت نداند که این انجمن با کار خود ادامه دهد به فعالیتش خاتمه داده، ولی مراتب را به شرف عرض همایونی خواهد رسانید. ضمن این که مذاکرات لازم در مورد مراقبت از جلسات به منظور جلوگیری از نفوذ احتمالی افراد خرابکار و برانداز انجام شده اقدامات مراقبتی نیز به عمل آمده و به منابع مربوطه آموزش لازم در این زمینه داده شده است. بدیهی است هرگونه خبر واصله به موقع به عرض خواهد رسید.
رئیس ساواک تهران، پرنیان فر

بر اساس همین تفکر، انجمن با روند انقلاب مخالفت و در جریان مخالف رهبری انقلاب، حرکت می‌کرد. به‌طور مثال، در نیمه شعبان سال 1357 امام خمینی(س) فرمان دادند که "اکنون لازم است در این اعیادی که در سلطنت این دودمان ستمگر برای ما عزا شده است، بدون هیچ‌گونه تشریفات که نشانگر عید و شادمانی باشد، در تمام ایران، در مراکز عمومی مثلاً مسجد بزرگ، اجتماعات عظیم برپا کند و گویندگان شجاع و محترم مصایب وارده بر ملت را به گوش شنوندگان برسانند." (صحیفه امام، ج 3، ص 427)

در حالی که رژیم ستمشاهی برای مقابله با فرمان امام خمینی(ره) کوشش‌های فراوانی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان مبذول می‌داشت، انجمن حجتیه هم همراه با رژیم در مقابل فرمان امام ایستاد و در تهران و شهرستان‌ها، جشن‌های دلخواه خود را برگزار کرد و برای این که پاسخی برای عمل خود داشته باشند، هیأتی را به سرپرستی حسین تاجری از مسئولان انجمن، نزد شریعتمداری فرستاده و از وی کسب تکلیف کرده بودند. این در حالی بود که شریعتمداری خود مهره قابل اعتماد رژیم به شمار می‌رفت. وی درگفت‌وگوی خود با مقامات ساواک در شب 1/7/1357 که به شماره 7404/312 مورخ 2/7/57 در بولتن چهاربرگی ساواک موجود است، گفته بود:

«سلام مرا به پیشگاه اعلیحضرت برسانید و به عرض برسانید که اعلیحضرت اطمینان داشته باشند. همان مشکلاتی که امروز ایشان دارند، ما هم داریم... یکی از پایگاه‌های مخالف با رژیم سلطنتی ایران، نجف است که من صد در صد با این پایگاه مخالفم. من برای حفظ مملکت، دیانت و سلطنت فکر می‌کنم... من معتقد به آزادی همه زندانیان نیستم، آنهایی را که اطمینان دارید بعد از آزادی تحریکات نمی‌کنند، آزاد کنید ولی بقیه را نگه دارید، مخصوصاً کسانی را که اهانت به مقام سلطنت می‌کنند.» (حمید روحانی، شریعتمداری در دادگاه تاریخ، به نقل از: اخگری، همان، ص 56)

دیدگاه امام خمینی در مورد انجمن

امام خميني در مورد انجمن حجتيه به ناطق نوري و پرورش وزيران وقت کشور و آموزش و پرورش مي‌فرمایند: "به آنها پست کليدي ندهيد. خطرناکند. وقتي آمدند بين شما تفرقه ايجاد مي کنند، تشتت ايجاد مي کنند. برادران را به جان هم مي اندازند. آنها کار ديگري دارند. دنبال مسئله ديگري هستند. اينها با شاه همکاري مي کردند. برايشان مسئله دين مطرح نبوده است."

رهبر کبیر انقلاب در سخنرانی خود در 21 تیر 62 با يادآوري تفکرات انجمن اظهار داشتند: «يک دسته ديگر هم که تزشان اين است که بگذاريد معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد، حضرت صاحب مگر براي چه مي آيد؟ حضرت صاحب مي آيد معصيت را بردارد. ما معصيت کنيم که او بيايد؟»

اما شاخص‌ترین موضع امام در مقابل انحراف برخی از روحانیون منتسب و يا نزديك به انجمن حجتيه در "منشور روحانیت" منعكس شده است: «دسته اي ديگر از روحاني نماهايي که قبل از انقلاب دين را از سياست جدا مي دانستند و سر به آستانه‌ي دربار مي ساييدند، يک مرتبه متدين شده و بر روحانيون عزيز و شريفي که براي اسلام آنهمه زجر و آوارگي و زندان و تبعيد کشيدند، تهمت وهابيت و بدتر از وهابيت زدند. ديروز مقدس نماهاي بي شعور مي گفتند دين از سياست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مي گويند مسئولين نظام کمونيست شده اند. تا ديروز مشروب فروشي و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان براي ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) را مفيد و راهگشا مي دانستند، امروز از اينکه در گوشه اي خلاف شرعي که هرگز خواست مسئولين نيست رخ مي دهد، فرياد وا اسلاما سر مي دهند. ديروز حجتيه اي ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغاني نيمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابي تر از انقلابي شده اند. ولايتي هاي ديروز که در سکوت و تحجر خود آبروي اسلام و مسلمين را ريخته اند و در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شکسته اند و عنوان ولايت برايشان جز تکسب و تعيش نبوده است امروز خود را باني و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مي خورند.» منشور روحانیت 67/12/3

امام خميني با هوشياري در يافته بود که تعطيلي انجمن فقط به خاطر حفظ ظاهر و نداشتن قدرت رويارويي با رهبري انقلاب بود. امام در يک جلسه خصوصي با يادآوري اين که انجمن فعاليت خود را تعطيل کرده نه منحل، آن را بي فایده خوانده بود.

امروز انجمن چه می گوید

اعتقاد نداشتن به ولايت فقيه، دشمنی شدید با اهل سنت، ادعاهای دروغین درباره تشرف و رويت امام زمان(عج)، تشکیل کلاس های مرید پروری با عنوان نردبام عرفان و اخباري‌گري از اعتقادات روز انجمن به حساب می آید.

انجمن در مناسبت هایی همچو شهادت حضرت محسن، عیدالزهرا(س)، هفته وحدت، شهادت حضرت زهرا(س)، میلاد امام زمان(عج) و عید غدیر فعالیت های خود را در پوشش مراسم مذهبی تشدید می کند.

اکثر وبلاگ‌ها و رسانه های وابسته به انجمن با فحاشی خارج از عرف به اهل تسنن، موجب ایجاد تفرقه شده و جالب تر آنکه یکی از محور های حمله به مقام معظم رهبری موضع گیری های ایشان در راستای وحدت امت اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جوانان استان سيستان و بلوچستان در سال 81 فرمودند: «بدانيد آن كساني كه شيعه را عليه سني، سني را عليه شيعه تحريك مي كنند، نه شيعه را دوست دارند و نه سني را، با اصل اسلام دشمن اند. رحما بينهم، يعني برادران مسلمان بين خود رحيم و مهربان باشند. دشمن از هر دو طرف تلاش مي كند.
از يك طرف غالي گري و ناصبي گري را ترويج مي كند و شيعه را در چشم سني دشمن حقيقي معرفي مي كند -بعضي از متحجرين ديني هم متاسفانه باور مي كنند- از سوي ديگر شيعه را به اهانت به مقدسات و ارزشهاي سني وادار مي كند. توطئه دشمن آن است كه اين دو مكتب را در مقابل هم قرار دهد.»

خطیب مشهوری که انجمن را تبلیغ می کند

امام زمان(عج) در آخرين توقيع شريف خود به جناب علي ابن محمد سمري آخرين نايب خاص‌شان مي‌فرمايند: «یا علی بن محمد السمری أعظم الله أجر إخوانک فیک فإنّک میّت ما بینک و بین ستة أیّام فاجمع أمرک و لاتوص إلی أحد یقوم مقامک بعد وفاتک، فقد وقعت الغیبة الثانیة [التامة] فلا ظهور إلّا بعد إذن الله عزّ و جلّ و ذلک بعد طول الأمد و قسوة القوب و امتلاء الأرض جوراً و سیأتی شیعتی من یدّعی المشاهدة، ألا فمن ادّعی المشاهدة قبل خروج السفیانی و الصیحة فهو کاذب مفتر»

«ای علی بن محمد سمری، خداوند پاداش برادرانت را در مرگ تو بزرگ گرداند. تو تا شش روز دیگر می‌میری، پس کارت را سامان ده و به کسی به عنوان جانشین پس از خود، وصیت مکن که دیگر غیبت تامه واقع شده است. دیگر ظهوری نیست مگر به اذن خداوند و آن پس از مدتی دراز و بعداز آن که دل‌ها سخت شد و زمین از ستم پرشد، به وقوع خواهد پیوست. به زودی از شیعیانم، کسانی خواهند آمد که ادعای دیدار (مشاهده) مرا می‌کنند. آگاه باشید هرکس پیش از خروج سفیانی و صیحة آسمانی ادعای دیدار مرا کرد، دروغگو و مفتری است.»

در عين حال، یکی از سخنرانان مذهبی که اکنون سخنرانی‌هایش در اکثر دکه های مذهبی پخش و بر روی گوشي‌هاي تلفن‌هاي همراه بلوتوث می‌شود، ادعا می‌کند: « امام زمان ماه رمضان پارسال، یکی از علما در جمکران خدمت امام زمان رسید، من با یک واسطه می‌گویم اجازه ندارم بگویم کی، با یک واسطه می گویم چون یک تیکه از پیغامش مربوط به من بود، خودشان، من شمال می رفتم منبر، آن عالم بزرگوار پرسیده بود آمد مازندران، یک افطار پیش ما بود، گفت، بنده را داغون کرد له کرد قلبمو چلوند رفت، بیچاره شدم، یک سال و نیمه دو ساله ماه رمضان پارسال به من گفت که امام زمان 13 ماه رمضان تو جمکران خدمت آقا رسیده، دیدم چشایه مهدی فاطمه کوچولو شده زیر چشماش کبود شده...»

فرد مورد نظر که با وجود پخش نشدن سخنرانی‌هایش در صدا و سیما به شهرت رسیده است، در جایی دیگر با يادآوري خدمات شیخ حلبی، او را امام زمانی دانسته و می گوید "کاری با انگ های سیاسی ندارم، تمامی شاگردان حلبی منبرشون دربست برای امام زمانه..." وی در این رابطه اشاره نکرده است که سخنان صریح امام هم آیا انگ سیاسی است یا نه (گروه تاریخ رجا نیوز در صورت اعتراض نامبرده، اسناد و فایل صوتی وی را منتشر خواهد کرد)

به هر حال انجمن در جلسات خود وظیفه شیعه آل محمد(ص) را اینگونه بر می شمارد:

- انتظار: وضع انتظار و نديدن امام معصوم از بزرگترين مصيبت‌هاست
- غمگين بودن به‌واسطه مفارقت آن حضرت
- دعا براي تعجيل فرج آن حضرت
- گريستن از دوري آن حضرت
- تسليم و انقياد داشته باشد که براي امر امام (ارواحنا فداه) عجله نکند
- صدقه به قصد سلامت آن حضرت

انجمن و فتنه 88

یکی از تهمت هایی که مرتب به دولت‌هاي نهم و دهم زده می‌شد، ارتباط با انجمن حجتیه است. در عين حال،‌ عبدالكريم سروش در گفت‌وگویی تفصیلی با یکی از سایت های فارسی زبان خارج کشور، ضمن تبیین ساختار طیفی جنبش سبز به صورت ویژه ای بر حضور اعضای انجمن حجتیه در این جنبش تاکید کرد و گفت: «واقعیت این است که در درون جنبش سبز هم دینداران و هم غیردینداران، هم چپ‌ها و سکولارهای فلسفی و حتی افرادی از انجمن حجتیه وجود دارند و این را نه می‌توان انکار کرد و نه می‌توان مخفی نگاه داشت.»

صید مذهبی ها با نام دین

این جریان که هدف خود را بر روی جوانان مذهبی متمرکز کرده، قطعا از دیگر جریان‌هاي سیاسی خطرناک‌تر است، چراکه دیگر جریان‌ها سعی در جذب معاندین یا حداکثر افراد خنثی را دارند اما انجمن افرادی را بر ضد ولایت بر می انگیزاند که خود زمانی حامی آن به حساب می آمدند.

مبلغان انجمن با نفوذ در هيئت‌هاي مذهبی ابتدا با تقویت روابط عاطفی خود با طعمه سعی در مجاب کردن او در دین‌داری خود مي‌كنند. طعمه مذهبی بعد از مدتی حسرت دین داری و اخلاص مبلغ را می کشد تا برای ضربه نهایی آماده شود.

در مرحله بعد پيشنهاد جالبی به طعمه می شود: «قرار بوده یه تعداد از دوستان بریم مشهد مقدس یکی نتوانست بیاد لذا امام رضا تو را طلبیده است نکند دعوت آقا را رد کنی نصف هزینه را هم بانی می دهد»

اما در طول این سفر هدفمند مراحل زیر به اجرا در می آید:

1- نمایش دین داری، صداقت و توجه ویژه اعضا کاروان به امام زمان و اثبات آن به طعمه

2- نقد هایي از جامعه سیاسی نظیر طرح ذبح شرعی طیور و ربا در بانک ها

3- تشریح شرایط ظهور و تطابق آن با وضع کنونی و ذکر احادیث با تفسیر همسو

4- لعن به خلفا و تشریح جنایات آنها و سوال پرسیدن در رابطه با اینکه چرا رهبری لعن آنها را در کشور امام زمان ممنوع کرده و...

5- حمله به رهبری و شخص مقام معظم رهبری و طرح شبهات عجیب: «تو که به صداقت من شک نداری؟ فلان فامیل ما نزدیک به آقای خامنه ای است خودش دیده که... البته من نیز زمانی برای ایشان یقه چاک می دادم اما الان...»

6- حرام دانستن پول دولت یا شهرداری با طرح سفسطه مربوطه
7- دعوت از طعمه گرفتار در تور برای شرکت در جلسات خصوصی

غفلت مسئولین

به واقع تا به امروز چند فیلم، سریال یا حتی سخنرانی ساده در راستای افشاي فعالیت های انجمن منتشر شده، نیروی مقاومت بسیج و امور مساجد تا به امروز چه اقداماتی را در زمينه توجیه نیروهای مذهبی و واکسیناسیون فرهنگی آنها كرده‌اند. در نهایت، چرا سازمان های امنیتی در برابر توزیع گسترده سخنرانی های مبلغین انجمن و تبدیل شدن آنها به الگو بی واكنش بوده اند؟


 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()